język: PolskiEnglish

GEOMETRIA KÓŁ SAMOCHODOWYCH 2013

WydawnictwoAutodata

ISBN13-3200-PL

Liczba stron512

Oprawamiękka

Format168x244 mm

Rok wydania2013

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

GEOMETRIA KÓŁ SAMOCHODOWYCH
MODELE SAMOCHODÓW OD 1997 DO 2013 ROKU
Czy chcesz wiedzieć jak poprawnie ustawić geometrię kół w samochodzie?

  • Geometria kół przednich i tylnych
  • Regulacja
  • Pomiar

Prezentowany katalog Autodata pt. Geometria kół samochodowych 2013 zawiera dane geometrii kół przednich i tylnych, regulacji, pomiaru, samochodów wyprodukowanych w latach 1997-2013. Opracowanie zawiera dane dla następujących marek samochodów: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Citroen, Daewoo, Daihatsu, Daimler, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, Kia, Lada, Lancia, Land Rover, LDV, Lexus, Lotus, Mazda, MCC, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Proton, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssangyong, Subaru, Suzuki, Tata, Toyota, Vauxhall, Volkswagen i Volvo.

Katalog Autodata to podstawowe źródło danych regulacyjnych dla warsztatów diagnostycznych zajmujących się kontrolą i regulacją ustawienia kół w samochodach osobowych i dostawczych. Od ponad 25 lat podręcznik AUTODATA stanowi nieodzowne źródło informacji w codziennej pracy każdego warsztatu. Aktualne dane pojazdów osobowych i samochodów dostawczych z lat 1996 - 2012 z nowym, bardziej przejrzystym układem parametrów, tabel i ilustracji.

Zasadnicze grupy danych zgromadzonych w książce:

  • dane regulacyjne dla kół przednich,
  • warunki regulacji,
  • wymiary koła i ogumienia,
  • tabele ciśnienia w ogumieniu.

Kup teraz! KATALOG AUTODATA - Geometria kół samochodowych - wydanie 2013

AUTODATA. GEOMETRIA KÓŁ - wydanie 2013!

WAŻNE WSKAZÓWKI

1. Wartości pomiarowe i regulacyjne - Wartości pomiarowe podawane są wraz z zakresem tolerancji, w których łącznik rozdziela górny i dolny zakres. Wartości regulacyjne podawane są nominalnie wraz z tolerancją w plusie i minusie. Szersze zakresy wartości pomiarowych różnią się najczęściej od wąskich tolerancji wartości regulacyjnych.
Wszystkie wartości bez znaku przedwstępnego są dodatnie. Wartości ujemne występują zawsze wraz z „N” jako oznaczenie dodatkowe. Wartości dodatnie posiadają oznaczenie dodatkowe tylko wtedy, gdy podana wcześniej wartość pomiarowa albo regulacyjna przechodzi z zakresu ujemnego do dodatniego np. 3 N - 5 P.
Wartości dotyczące zbieżności z oznaczeniem dodatkowym "N" oznaczają rozbieżność. Zbieżność podawana jest jako wartość zbieżności całkowitej i mierzona jest przy obrzeżu obręczy koła.

2. Rozłożenie ciężaru do pomiaru - Dane dotyczące geometrii kół ustalane są przez niektórych producentów pojazdów wraz z określonym obciążeniem zawieszenia. Wartość podana w wierszu 19 wskazuje na numer ilustracji rozłożenia obciążenia do pomiaru podanego na ostatniej stronie zbioru. Obciążenie do pomiaru rozdzielane jest w zależności od producenta i modelu pojazdu na siedzenia przednie, tylne oraz bagażnik albo jako kombinacja tych trzech wariantów.

3. Wysokość zawieszenia - Wielu producentów przewiduje pomiar i regulacje geometrii kół wyłącznie przy określonej wysokości zawieszenia pojazdu. Wartości podane w wierszu 21 wskazują na odpowiednio numerowane rysunki na końcu rozdziału dotyczącego danego producenta pojazdu. Te rysunki wskazują zalecenia wysokości zawieszenia i ich punkty pomiarowe
Niektórzy producenci podają do różnych wysokości zawieszenia odpowiednie wartości regulacyjne. Zakreślony numer wskazówki w wierszu z danymi fabrycznymi wskazuje na tabele z odpowiednimi wartościami znajdującymi się na końcu rozdziału dotyczącego danego producenta pojazdu.

4. Punkty regulacyjne - Regulowane kąty ustawienia kół oznaczone są na stronach zawierających dane poprzez liczbę umieszczona w czarnym kwadracie. Towarzyszące temu rysunkowi można odszukać w rozdziale „Punkty regulacyjne” na końcu zbioru danych. Odpowiedni rysunek ukazuje punkt regulacyjny i ewentualnie powiększony wycinek danego podzespołu.

5. Ciśnienie w ogumieniu - Przed pomiarem i regulacja geometrii kół należy sprawdzić ciśnienie w ogumieniu. Szczegółowa tabela na początku zbioru danych dostarcza informacje dotyczące wymiarów obręczy kół i ogumienia wraz z odpowiednim ciśnieniami ogumienia dla wersji standardowych.

Dane zawarte w katalogu Autodata:

Identyfikacja
1.Autodata No. Model (typoszereg)
2. Model (typoszereg) Saloon = Limuzyna
3. Model (typoszereg) Esteta = Kombi
4. Model (typoszereg) Convertible = Kabriolet
5. Wariant wyposażenia
6. Rok produkcji

Wymiary
7. Rozstaw osi (mm)
8. Rozstaw kół – przód/tył (mm)

Momenty dociągnięcia
9. Obręcz stalowa (Nm)
10. Obręcz ze stopu metali lekkich (Nm)
11. Nakrętka/Opaska zaciskowa drążka zbieżności (Nm)

Wartości dla pomiaru geometrii kół Przednich – pomiar (patrz ważne wskazówki)
12. Zbieżność/N = rozbieżność (mm)
13. Zbieżność/N = rozbieżność stopnie-minuty
14. Zbieżność/N = rozbieżność stopień-1/100
15. Pochylenie koła (Comber) stopnie-minuty
16. Pochylenie koła (Comber) stopień-1/100
17. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopnie-minuty
18. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopień-1/100

Obciążenie
19. Patrz tabela na ostatniej stronie (o = bez obciążenia)
20. Stopień napełnienia zbiornika paliwa (%)
21. Tabela wysokości zawieszenia

Wartości dla pomiaru geometrii kół Przednich – regulacja (patrz ważne wskazówki)
22. Zbieżność/N = rozbieżność (mm)
23. Zbieżność/N = rozbieżność stopnie-minuty
24. Zbieżność/N = rozbieżność stopień-1/100
25. Pochylenie koła (Camber) stopnie-minuty
26. Pochylenie koła (Camber) stopień-1/100
27. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną stopnie-minuty(1/100)
28. = regulowane = nieregulowane
29. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopnie-minuty
30. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (Castor) stopień-1/100
31. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną stopnie-minuty (1/100)
32. = regulowane = nieregulowane
33. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy stopnie-minuty
34. Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy stopień-1/100
35. Kąt sumaryczny stopnie-minuty
36. Kąt sumaryczny stopień-1/100
37. Różnica kąta skrętu kół przy skręcie 20° stopnie-minuty
38. Różnica kąta skrętu kół przy skręcie 20° stopień-1/100
39. Maks. kąt skrętu koła wew. stopnie-minuty
40. Maks. kąt skrętu koła wew. stopień-1/100
41. Maks. kąt skrętu koła zew. stopnie-minuty
42. Maks. kąt skrętu koła zew. stopień-1/100

Wartości dla pomiaru geometrii kół Tylnych – pomiar (patrz ważne wskazówki)
43. Zbieżność/N = rozbieżność (mm)
44. Zbieżność/N = rozbieżność stopnie-minuty
45. Zbieżność/N = rozbieżność stopień-1/100
46. = regulowane = nieregulowane
47. Pochylenie koła (Comber) stopnie-minuty
48. Pochylenie koła (Comber) stopień-1/100
49. Różnica pomiędzy lewą/prawą stroną stopnie-minuty
50. = regulowane = nieregulowane

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator